قوانین و مقررات رزرو و خرید اینترنتی بلیط هواپیما
قوانین و مقررات رزرو و خرید اینترنتی بلیط هواپیما
1. طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، مسئولیت کنسلی، تاخیر یا تعجیل در زمان انجام پرواز، بر عهدهی شرکت هواپیمایی برگزار کنندهی پرواز است و وب سایت شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
2. هنگام ثبت نام و رزرو بلیط، اطلاعات مسافر اعم از نام و نام خانوادگی، مسیر پرواز، ساعت پرواز، تاریخ سفر، باید به صورت صحیح وارد گردد.
3. نام و نام خانوادگی مسافر باید بصورت کامل و مطابق با کارت شناسایی باشد، مشخصات مسافران باید به زبان انگلیسی وارد گردد.
4. به دلیل عدم امکان تغییر نام و مشخصات مسافر بعد از خرید بلیط خواهشمند است کمال دقت در خصوص ورود اطلاعات صورت پذیرد در غیر این صورت مسئولیت هرگونه خطای احتمالی مرتبط بر عهده مسافر خواهد بود.
5. همراه داشتن مدارک سفر ( گذرنامه، بلیط، روادید، واچر هتل، بیمه نامه مسافرتی،عوارض خروج از کشور و ... ) در زمان مراجعه به فرودگاه الزامی است.
6. امکان خروج مسافرانی که اعتبار پاسپورت آن ها کمتر از شش ( 6 ) ماه باشد، از فرودگاه وجود ندارد و مسئولیت آن به عهده مسافر می باشد.
7. مسئولیت مغایرت تاریخ بلیط صادر شده و تاریخ روادید دریافت شده توسط مسافر، بر عهده مسافر می باشد.
8. اعلام تغییرات پروازی و یا نهایی شدن سفارش در پرواز های داخلی از طریق اس ام اس و در پروازهای خارجی از طریق ایمیل و اس ام اس و بنا به ضرورت و امکان از طریق پیام رسان های اجتماعی ( تلگرام ) به مسافر اعلام می گردد با توجه به این نکته ورود تلفن معتبر و در دسترس الزامی می باشد و در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن پیام ها به عهده مسافر است.
9. در صورت عدم تائید بانک و عدم مشاهده ی بلیط در منوی بلیط های خریداری شده، پروازی برای شما رزرو نخواهد شد.
10. درصورت بروز هر گونه خطاء در زمان پرداخت برای خرید خدمات ( بلیط هواپیما ، بیمه مسافرتی ) و اختلالات ناشی ازسامانه های پرداخت ( درگاه های بانکی ) و سیستمهای رزرواسیون ایرلاین ها و تامین کنندگان، شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت هیچگونه مسئولیتی در قبال خریدهای ناموفق نخواهد داشت. در صورت کسر وجه از حساب کاربر، آژانس فقط موظف به باز پرداخت وجه می باشد و هیچگونه تعهد دیگری ندارد.
11. پس از تائید پرداخت، خرید شما قطعی شده و میتوانید در منوی بلیط های خریداری شده ( در قسمت ناحیه کاربری ) از بلیط الکترونیکی خود پرینت تهیه نمائید.
12. لطفا پس از اتمام فرآیند خرید به دانلود بلیط اقدام فرمایید و قبل از اطمینان از صدور بلیط، از خرید مجدد بلیط خود داری فرمایید .
13. بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری می باشد که مشخصات وی در سیستم ثبت شده باشد
14. بلیط خریداری شده غیر قابل انتقال به غیر میباشد.
15. در صورت عدم تطابق مشخصات مسافر در بلیط و کارت شناسایی، امکان پذیرش مسافر در فرودگاه وجود ندارد.
16. کلیه مسئولیت های ناشی از نداشتن مدارک سفر مورد نیاز و همچنین عدم اخذ ویزای ترانزیت، ویزای کشور(ها) مقصد، بیمه مسافرتی و مدارک احراز هویت بر عهده مسافر می باشد.
17. حضور مسافر در پرواز های داخلی حداقل یک ساعت قبل از زمان پرواز و در پرواز های خارجی حداقل 3 ساعت قبل از زمان پرواز در فرودگاه و ترمینال پرواز به همراه مدارک مورد نیاز الزامی است.
18. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، انواع مسافر از نظر رده سنی به شرح زیر می باشد
• نوزاد : به مسافری گفته می شود که سن آن بین ده ( 10 ) روز تا ( 2 ) دو سال باشد.
• کودک : به مسافری گفته می شود که سن آن بین دو ( 2 ) تا دوازده ( 12 ) سال تمام سن دارد.
• بزرگسال : به مسافری گفته می شود که سن آن بیش از دوازده ( 12 ) سال باشد.
در صورت عدم دقت کاربر و اشتباه وارد نمودن ردهی سنی و تاریخ تولد، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد.
19. امکان صدور آنلاین بلیط برای نوزاد یا کودک جدا از بلیط بزرگسال وجود ندارد.
20. اگر مسافر نوزاد در سیستم رزرواسیون شرکت های هواپیمایی ثبت شود، صندلی جداگانه برای او در نظر گرفته نخواهد شد.
21. لازم به ذکر است که در بلیط های نرخ سیستمی ( بلیط های سیستمی به بلیط هایی گفته می شود که تابع قوانین هواپیمایی کشوری و با نرخ های شناور به فروش می رسد )، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است،
22. لازم به ذکر است که در بلیط های چارتری ( بلیط های چارتری به بلیط هایی گفته می شود که نرخ های آن توسط آژانس های چارتر کننده تعیین می گردد و استرداد آن تابع قوانین سازمان هواپیمایی کشوری نمی باشد)، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.
23. نوع هواپیماها بر اساس اعلام شرکت های هواپیمایی و چارترکنندگان در هنگام خرید مشخص می باشد. هر نوع تغییر در نوع هواپیما بر عهدۀ شرکت هواپیمایی برگزارکننده پرواز می باشد و وب سایت شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت در این مورد مسئولیتی را عهده دار نیست .
24. ارائهی یک نسخهی چاپ شده از بلیط هنگام مراجعه به فرودگاه به همراه مدرک معتبر شناسایی ( کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه) در پروازهای چارتری و همچنین ارائهی شمارهی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی ( کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه) در پروازهای سیستمی، به مسئول پذیرش شرکت هواپیمایی مربوطه الزامی است.
25. خریدار حق تغییر قیمت بلیط، و همچنین تغییر در اطلاعات بلیط صادر شده به هر نحو و عنوان را ندارد.
26. طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک معتمد شرکت های هواپیمایی برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی - عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دوران نقاهت بعد عمل جراحی، دیابت ملیتوس کنترل نشده، افرادی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیفکنندهی سیستم ایمنی استفاده مینمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد.
27. لازم به ذکر است که همراه داشتن نامه پزشکی مربوطه جهت انجام پرواز کافی نبوده و شرکت های هواپیمایی در صورت تشخیص خطرناک بودن امر سفر برای افراد ذکر شده یا دیگر مسافران مجاز به ممانعت از پرواز این دسته از مسافران می باشند و کنسلی بلیط در چنین شرایطی مطابق با قوانین اولیه بلیط صورت خواهد پذیرفت و وب سایت شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت در این خصوص هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.
28. مسافران باید داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه خود داشته باشند.
29. استفاده از خدمات خاص شامل ویلچر، ماسک اکسیژن در حین پرواز، نیازمند اطلاع رسانی و هماهنگی با شرکت های هواپیمایی می باشد و در صورت نیاز به دریافت خدمات خاص می بایست قبل از خرید پرواز مورد نظر خود با پشتیبانی وب سایت شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت جهت بررسی امکان ارائه این گونه خدمات به مسافران توسط شرکت های هواپیمایی، تماس حاصل فرمایید.
30. پاسپورت مسافران ایالات متحده آمریکا و کانادا، باید در زمان بازگشت از سفر، حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد.
31. هزینه بلیط های چارتری غیر قابل استرداد می باشد.
32. لغو و تغییر تاریخ باید تا دو روز کاری قبل از پرواز و تنها در ساعات اداری به پشتیبانی وب سایت شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت اطلاع رسانی گردد.
33. بیمه مسافرتی برای کلیه افراد بالای 60 سال الزامی است.
34. شماره گذرنامه می بایستی به صورت کامل به همراه حروف انگلیسی آن وارد شود در غیر این صورت مسئولیت آن کاملاً به عهده مسافر می باشد.
35. در صورتیکه مسافر بعد از خرید بلیط اقدام به تمدید گذرنامه خود نماید باید در اسرع وقت نسبت به ارسال تصویر گذرنامه جدید به پشتیبانی وب سایت شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت اقدام نماید. در صورتیکه اخذ هزینه توسط شرکت های هواپیمایی جهت بروز کردن اطلاعات مسافر، پرداخت تمامی هزینه ها بر عهده مسافر می باشد.
36. قوانین کنسلی و تغییر تاریخ هر شرکت هواپیمایی از لحظه جستجو قابل رویت می باشد و بر اساس استناد به همان قوانین هزینه های مربوط به کنسلی یا تغییرات محاسبه می گردد.
37. پرداخت عوارض خروج از کشور، مالیات شهری( City Tax ) و مالیات مسافرتی ( Tourist Tax ) در کشور (های) مقصد بر عهده مسافر می باشد
38. مسئولیت کنترل عدم ممنوع الخروج بودن مسافر به عهده شخص صادر کننده بلیط می باشد.
39. استفاده از کلیه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب جهت پرداخت اینترنتی امکان پذیر می باشد.
40. در صورت نیاز به ارائه بلیط به سفارت با همکاران ما در شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت تماس حاصل فرمایید امکان رزرو آنلاین پرواز برای ارائه به سفارت وجود ندارد .
41. استرداد بلیط های رفت و برگشت در صورت ارائه مدارک اقامتی مسافر یا بلیط برگشت دیگری امکان پذیر می باشد در غیر این صورت بلیط استرداد نمی گردد.
42. امکان صدور بلیط پرواز یک طرفه تنها در شرایط زیر قابل استفاده می باشد :
• عدم وجود محدودیت اقامت
• داشتن بلیط ادامهی مسیر
• اقامت دائم یا موقت کشور مقصد
43. پروازهای نرخ لحظه آخری بجز پرواز ماهان ؛ غیر قابل استرداد، کنسل کردن و تغییر تاریخ می باشند.
44. پروازهای نرخ لحظه آخری به غیر از پرواز ماهان فاقد بار می باشند.
در صورت ارائه خدمات خرید بار از طرف شرکت هواپیمایی می توانید هنگام خرید بلیط در قسمت خرید بار، با پرداخت هزینه اعلام شده روی سایت میزان بار لازمه را خریداری فرمایید.
45. در صورتیکه مسافر اقدام به رزرو یا خرید بلیط از سایر شرکت های مسافرتی کرده باشد و از وب سایت شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت نیز اقدام به رزرو نماید، در صورت تکراری بودن رزرو، این وب سایت هیچ مسئولیتی در قبال این رزرو یا بلیط نداشته و ابطال رزرو یا بلیط از طرف ایرلاین صورت می گیرد و مسئولیت آن به عهده شخص مسافر می باشد.
46. اطلاعات درج شده در سایت، اعم از عوارض و مالیات، حق سرويس، صندلی پروازی، کترینگ پذیرایی و كليه امكانات و توضیحاتی كه نمایش داده می شود،
عينا و مستقیم از سیستم ایرلاین مربوطه استخراج شده و بر روی وب سايت نمايش داده شده است، لذا كليه مسئوليت های مربوط به اطلاعات بر عهده شرکت هواپیمایی مربوطه مي باشد.
47. در برخی از پروازها مسافران نیازمند به دریافت کارت پرواز، 24 ساعت قبل از پرواز و از طریق وب سایت شرکت هواپیمایی مربوطه می باشند. همراه داشتن برگه پرینت شده کارت پرواز الزامی می باشد. حداقل 48 ساعت قبل از سفر حتما هماهنگی لازم را با شرکت هواپیمایی مربوطه به عمل آید، در غیر این صورت ایرلاین مربوطه مبلغ 60 یورو، هزینه کارت پرواز را از شما دریافت خواهد کرد. هنگام خرید پیغام مربوط جهت اطلاع شما روی سایت نمایش داده می شود.
48. در صورتی که مشتری اقدام به رزرو بلیط خود نماید ولی درخواست صدور بلیط را در سایت ثبت نکند بعد از پایان محدوده زمان صدور بلیط این وب سایت هیچگونه مسئولیتی در قبال رزرو باطل شده ندارد و مشتری می بایستی مجددا اقدام به رزرو و صدور بلیط با قیمت جدید نماید.
49. در صورت کنسل شدن پرواز چارتر و عدم دریافت بلیط جایگزین از طرف آژانس، مبلغ بلیط بهطور کامل مسترد خواهد شد.
50. قیمت بلیط چارتر برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال، برابر با قیمت بلیط بزرگسالان است.
51. در صورت ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دو ساعت که سبب انصراف مسافر از پرواز گردد، ارائهی بلیط/رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هرگونه پیگیری و استرداد بدون جریمه الزامی است.
52. در صورتی که مسافر قصد خرید بلیط در 2 پرواز متوالی را دارد می بایست هنگام خرید حداقل ۳ ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن به پرواز دوم برعهده مسافر می باشد و وب سایت شرکت خدمات مسافرتی آذین گشت هیچگونه مسئولیتی در این خصوص نخواهد داشت و جریمه کنسل شدن بلیط دوم به عهده مسافر است.